Kleurmeditatie – Kees Veenman

Kleurmeditatie – Kees Veenman
Kleur is onderdeel van ons dagelijks leven. Kunnen we kleur intenser leren

beleven? Hoe dringen we dieper door in de kleur? Met talrijke voorbeelden en experimenten leidt Veenman ons naar dynamiek en wezen van de kleuren. Belangrijk onderdeel vormt de kleur in sprookjes en in de deugden. Een fenomenaal beleven van kleur!

« Terug


Er zouden artikelen moeten verschijnen vanuit de meest verschillende standpunten, dat het eenvoudigweg van grote betekenis is voor het kind wanneer het pas tussen het achtste en negende levensjaar echt leert lezen. Men kan daar als voorbeeld aanhalen dat Goethe vóór zijn negende jaar niet kon lezen of schrijven … en dat daartegenover mensen die uiteindelijk zwakzinnig zijn geworden al op hun vierde, vijfde jaar konden lezen en schrijven.

– Rudolf Steiner – Bron: GA 300b – Ergänzungen zu den pädagogischen Grundkursen – Dornach, 15 maart 1922